[Sluiten]

Innovatievouchers momenteel niet beschikbaar.

Aangezien het ministerie heeft besloten om het innovatievouchers budget over te hevelen naar de InnovatiePrestatieContracten (IPC), zijn de innovatievouchers momenteel helaas niet beschikbaar. Met een innovatievoucher kon een onderneming een kennisvraag laten beantwoorden over het vernieuwen van een product, proces of dienst..

Het is mogelijk dat deze innovatievoucher op korte termijn weer wordt ingevoerd, maar hier kunnen we op dit moment geen uitspraken over doen. Wenst u een update zodra de innovatievoucher weer beschikbaar is? Indien u onze handleiding aanvraagt zal u meteen worden opgenomen in onze mailinglijst. Dit kan via het blauwe vak rechtsmidden in uw scherm.

Internetstrategie Ebusiness onderzoek

Internet: onderzoek naar E-business, E-marketing strategie

Aangezien de innovatievoucher subsidie momenteel niet meer beschikbaar is verwijzen wij u graag door voor een E-business / E-marketing strategie naar Cross Internetmarketing & Webdesign.

Veel ondernemers weten dat het internet ingezet kan worden om een groter bereik bij de doelgroep te verkrijgen. Velen hebben gehoord van internetmarketing en willen gebruik maken van de online e-marketing mogelijkheden. De meeste ondernemers hebben echter geen enkel idee over of er wel een realistische plaats voor hun bedrijf beschikbaar is op het internet. Op vragen als hoe de meest geschikte e-marketing strategie te bepalen of het internet in het communicatieproces van de onderneming te verwerken zijn voor veel ondernemers zonder externe kennis simpelweg onhaalbaar. De innovatievoucher kan ook ingezet worden voor een dergelijk onderzoek.

Er zijn diverse mogelijke subkennisvragen gerelateerd aan bovenstaande kennisvraag:

  • Hoe is te bepalen hoe een mogelijke klant op het juiste moment bij uw website uitkomt;
  • Hoe online trends en klantbehoeften achterhalen;
  • Hoe kan het internet in het klantaanvragen en opdracht proces de meest optimale plaats krijgen binnen de algehele bedrijfsprocessen;
  • Hoe kan ik met alle nieuwe marketingmogelijkheden via het Internet marketing bedrijven;


Op strategisch niveau zal de impact van Online Marketing centraal staan. Met name de relatie tussen de strategie van de onderneming en de strategische impact van online marketing. Zaken die hierbij regelmatig zullen worden besproken:

  • strategische waarde van online marketing;
  • ondernemingsstrategie, hoe te vertalen naar een online marketing strategie;
  • hoe kan organisatie leiding geven en online marketing en dit managen;
  • innovatieve marketing en innovatief denken proces koppelen aan communicatie via het world wide web;
  • communicatieproces, salesproces en bekendheid bereik analyseren via internet;
  • organisatorische consequenties van online marketing strategie.


Uiteraard worden alle mogelijkheden en technieken toegelicht vanuit strategisch perspectief en  gericht op de processen binnen de organisatie. Tevens zal er aandacht zijn voor usability en accessibility binnen het online communicatieproces van de onderneming.

Ook moet niet over het hoofd worden gezien dat het internet enorm kan helpen bij het efficiënter en transparanter inrichten van bedrijfsprocessen zoals inzicht in bestel- en aflevertijden voor zowel medewerkers als relaties of via internet afhandelen van storingen en service. Ook maakt het internet de communicatie met mobiele medewerkers efficiënter.

Voor een kwalitatief hoogstaand onderzoek naar de mogelijkheden van E-business / E marketing strategie komt een (offline) marketingstrategie zeer goed van pas. Ook hier zal dan ook aandacht aan besteedt worden. Met name kijken wij met de klant naar het plan de campagne van de onderneming om de behoeften van de klant te achterhalen of te creëren en daar vervolgens met producten of dienstverlening op in te spelen zodat er winstgevende klant relaties ontstaan. Het is de basis van een bedrijf als het wil groeien via internet en lange termijn kansen wil benutten. Wilt u de relatie met bestaande cliënten verbeteren of een specifiek aantal nieuwe cliënten verwerven. Wie is uw doelgroep? Welke producten biedt u aan gericht op welke doelgroep? Etc. 

Wij kunnen in samenwerking met diverse e-business experts kansen en mogelijkheden tot het bedrijven van e-business onderzoeken en ondernemers adviseren over de mogelijkheden.

Aangezien de innovatievoucher subsidie momenteel niet meer beschikbaar is verwijzen wij u graag door voor een E-business / E-marketing strategie naar Cross Internetmarketing & Webdesign.

Innovatie Subsidie referenties

Lees hier enkele reacties van eerdere deelnemers

lees verder

Nieuwsartikelen verschenen in de media.

lees verder
Ontvangen PDFinstructie voor inschrijven 2.500,- subsidie
Uw naam:
Bedrijfsnaam :
Emailadres :

CIM Innovatie & MKB Subsidie kort samengevat.

U wilt innoveren binnen uw bedrijf op een kennisgebied waar u niet over de juiste kennis inhouse beschikt. Want u weet dat er mogelijkheden voor verbetering zijn echter de financiele midden besteedt u liever aan iets anders.

Dan komt onze oplossing om de hoek kijken. Deze kennis is namelijk te verkrijgen door het inzetten van een kennisvraag bij een kennisinstelling. Cimsite.nl is een netwerk van bedrijven wat samenwerkt met enkele Hogescholen in zowel Maastricht als Eindhoven voor het kunnen inzetten van deze subsidie. Door dit netwerk van specialisten kunnen MKB bedrijven kennis verkijgen over zaken als strategische marketing en strategische Internet Marketing tools zoals; zoekmachine-optimalisatie (SEO) maar ook Concurrentieanalyses, SWOT-analyses, Beleid, Kwaliteitsbeheer en nog veel meer...

Het verkrijgen van deze kennis kost u helemaal niets indien u een innovatievoucher aanvraagt. Deze voucher is heel gemakkelijk aan te vragen met behulp van de PDFinstructiehandleiding welke u ontvangt na inschrijving via het blauwe vak hierboven.

Nogmaals u bepaalt de kennisvraag. Wij schakelen ons netwerk in zodat er een goed onderbouwd advies kan worden gegevens door onze experts van verschillende disciplines. Een bruikbaar, onderbouwd en deskundig advies waar u binnen uw bedrijf mee kunt innoveren is het resultaat. Conclusie; U en uw bedrijf worden ermee geholpen en het is geheel kostenloos door de innovatievoucher (subsidie). Meer informatie is te vinden binnen deze website.

Heeft u een andere vraag? Neemt u dan contact met op, wij staan u graag te woord!